‘Bejaarden verplicht helpen in AZC’

Bejaarden zouden verplicht 8 uur per dag in een AZC moeten helpen. Dat vindt minister Dijselbloem van Financiën. Volgens de bewindsman zijn bejaarden veel te duur en lopen de kosten voor pensioen de spuigaten uit. ‘Als die oudjes helpen in een AZC doen ze tenminste wat terug voor het gratis geld dat ze krijgen’, zegt Dijsselbloem.

Ouderenbond ANBO staat achter het voorstel van de minister. ‘Bejaarden kwijnen over het algemeen toch maar weg. Nu komen ze in contact met jonge testosteronbommen uit Syrië en dat is alleen maar goed voor de dynamiek in hun grauwe leventjes’, zegt een woordvoerder van de bond.

De regel moet zo snel mogelijk ingaan. En Rachid el Abim uit AZC Heumensoord is er blij mee: ‘Is echt leuk. Die oudjes die komen helpen. Ze zijn rijk en weerloos. Dat is goed voor integratie’.

84 gedachtes over “‘Bejaarden verplicht helpen in AZC’

  1. Hahaha, kijkt er nou echt niemand meer verder dan dat zijn neus lang is. Als je een beetje goed leest kan je al zien dat dit een nep bericht is en als dat niet lukt kan je er ook nog google er op los laten. Dus hartslag en bloeddruk kan weer naar beneden, de ouderen hoeven niet in een AZC te gaan werken, niet van het kabinet en ook niet van Minister Dijsselbloem.

    Liked by 1 persoon

    • Wilde net al dijselbloempje uut schelden. .. hoef je echt geen witte nederlander voor te zijn om hier ziek van te worden…. xxxx x warchild!

      Like

    • Het lijkt me daarentegen wel een goed idee de kansenparels uit de jungle en woestijn als politici in te zetten. Laten we eerlijk zijn. Dommere ideeën dan Rutte en zijn vrienden kunnen ze niet hebben!

      Like

  2. Ik begreep al dat dit een nep berichtje was. Maar breng ze a.u.b. Niet op ideeen want niets verwonderen me meer met dit a- sociale kabinet.

    Like

  3. Die man is niet goed. En bovendien praten over die oudjesnd ik denigrerend en nog wat….. gratis geld???? Deze mensen hebben daar hun hele werkende leven premie voor betaald.

    Like

  4. Die man is niet goed. En bovendien praten over die oudjesnd ik denigrerend en nog wat….. gratis geld???? Deze mensen hebben daar hun hele werkende leven premie voor betaald. Als dit een nepbericht is oke, maar ik zie de politiek er toe in staat

    Like

  5. Alhoewel het nep is gaat mijn gedachte toch uit dat hij het misschien wel gedacht heeft en dat helemaal past in de dwalende partij dat zich partij van de arbeid noemt

    Like

  6. Is dijselbloem niet goed geworden ofzo…. deze mensen hebben hun hele leven al gewerkt… Daar krijgen ze nu juist die welverdiende aow voor…. Niet dus… Nee moeten ze nu nog wat voor doen. Dit is werkelijk de omgekeerde wereld…. Wat een K.. regering…. bemoei me er normaal echt niet mee maar dit gaat meer dan over de grens… Ze zijn gek geworden…. wacht maar dijselbloem tot jij deze leeftijd hebt…. werken met je donder zul je en niet alleen maar politiek drijven vanuit een stoeltje….

    Like

  7. ’n belachelijk voorstel deze mensen hebben na de oorlog keihard gewerkt voor ons land weer op te bouwen.
    mogen ze a.u.b. genieten van hun oude dag!
    laat de jonge asielzoekers vrijwilligerswerk doen voor alles wat ze hier voor niets krijgen! en de mensen van hier die niet willen werken.
    Maurice en Veronique.

    Like

  8. Hahahah. Ik geef hem helemaal gelijk. Uiteindelijk hebben we ons salaris ook gratis verkregen omdat we 16 uur per dag moesten werken. En met onze pet in de hand. Ik als bejaarde zal mijn pet wederom opzetten. En na een dag hard werken met het verzorgen van bejaarde zal ik weer een oude krant opzoeken om de aardappel schillen in te doen die ik ga ophalen. Dank je wel Minister Dijsselbloem. Maar toch vraag ik mij af wie verzorgd dan de bejaarde als de bejaarde voor de bejaarde zorgen. O, ik begrijp het al, u laat ze gewoon meer eigen risico betalen want werkende bejaarden lopen een grotere kans om ziek te worden. Of anders gezegd misschien gaan ze wel eerder dood en dan hebben ze toch weer wat opbrengst gegeven en kan dat geld weer uitgegeven worden aan de gelukszoekers die we dan een extra welkom kunnen heten in het volgens hen rijke Nederland.(natuurlijk begrijp ik dat het bericht nonsens is, maar je weet maar nooit). Lol.

    Like

    • De beste jongens zijn vergeten dat wij de studie kosten voor hun betaald hebben grotendeels,
      en zo hard gewerkt hebben, dat wij nu ook nog eens 380 euro eigen risico hebben te betalen
      omdat onze lichamen versleten zijn ! Het word tijd voor de nieuwe verkiezingen een nieuw kabinet

      Like

  9. Oudjes en gratis geld ?????? Waarom wordt er dan vanaf dat ik 15 jaar was zoveel belasting ingehouden?
    Dat was toch omdat we voor onze oude dag moeten zorgen. Deze minister moet maar snel naar Syrie gaan verhuizen want in een zorginstelling met Altzheim is veel te duur.

    Like

  10. Genoeg bejaarden die prima in staat zijn om nog te werken! Zij kosten ons alleen maar geld. Het moet afgelopen zijn. De hele dag achter de geraniums kijken wat de mensen doen. Hup hup, stroop je mouwen op en aan het werk!

    Like

Geef een reactie

