Meisje boos: krijgt zusje, maar wil hond

Ontroostbaar is ze. De kleine meid Veerle (4 jaar) is helemaal van slag sinds ze een zusje kreeg. ‘Ik wilde geen zusje, ik wilde een puppy. Ik haat mijn moeder!’, stampvoet het schattige meisje woedend. Moeder Willemijn (34) begrijpt haar dochter wel: ‘Het is altijd rot als je iets krijgt, wat je niet wilt.’

girl-102831_960_720In het smaakvol ingerichte driekamerappartement in Oss krijst Veerle door: ‘Mijn zusje moet weg. Ik wil haar hier niet hebben’. Willemijn gaat heel pedagogisch verantwoord door haar knieën om haar wanhopige dochter toe te spreken: ‘Veerle, doe even rustig! Je weet dat alles niet zo snel gaat. Mama heeft je zusje vanochtend op internet gezet, maar doordat je haar gezichtje hebt opengekrabd schrikken mensen van de foto. Dus het duurt even voordat we reactie krijgen .Je moet echt leren om geduldig te zijn!’

Opvoeden is niet altijd makkelijk. Ook niet voor een ervaren moeder als Willemijn. Ze verzucht: ‘Het gaat Veerle nooit snel genoeg. Maar ik heb goede hoop dat iemand haar zusje wil ruilen voor een puppy. Daarom hebben we haar nog geen naam gegeven. Dat mag het nieuwe gezin doen. Veerle moet zich ondertussen maar even vermaken met het puppy van de buren, want nee zeggen tegen haar wil ik niet te vaak doen.’

Update: Veerle heeft inmiddels een puppy gekocht. Het zusje is, na tevergeefs op internet te hebben gestaan, ondergebracht in een gastgezin in Cambodja, waar meer ongewenste Westerse meisjes worden opgevangen.

Geef een reactie

