Geert Wilders opent eetcafé

Geert Wilders opent nog dit jaar een eetcafé in het Limburgse Cadier en Keer. De PVV-voorman wil met het eetcafé tegenwicht bieden aan de opkomst van etablissementen die vooral buitenlands eten aanbieden. Wilders zegt: ‘Ik vind dat er ook een plek moet zijn om echte Nederlandse maaltijden te nuttigen’.

foto-geertDe keuze voor Limburg was gemakkelijk voor Wilders: ‘Daar ligt toch mijn hart. Het is net buitenland, maar toch Nederland. Een ideale plek om mijn café te openen.’ Er worden simpele gerechten geserveerd in de horecagelegenheid. ‘Het moet niet te ingewikkeld zijn, daar houden mijn kiezers niet zo van. Ik denk aan witte boterhammen met uitsmijters, blanke vla als toetje, en verschillende sandwiches, wat Hollandse soepen en zure bommen. Ook elke vrijdag Hollandse Nieuwe natuurlijk.’

Geert Wilders zal niet altijd zelf in de keuken staan. ‘Nee, daar ben ik niet goed in. Ik zet het fornuis altijd veel te snel uit’, lacht hij.  Hij hoopt natuurlijk wel dat het café net zo’n succes wordt als de PVV. De exacte openingsdatum is nog niet bekend, waarschijnlijk ergens in de zomer. De politicus wil zijn café ook gebruiken voor politieke doeleinden: het is alleen toegankelijk voor PVV-leden.

Een gedachte over “Geert Wilders opent eetcafé

Geef een reactie

