‘Ramadan verplichten op Lelystadse basisscholen’

Lelystadse basisscholen zouden allemaal mee moeten doen aan de ramadan. Dat vindt voorzitter Hakim El Bounari van het multi-islamitische samenwerkingsverband ‘Ons belang is jouw belang’. Volgens hem draagt het verplicht meedoen aan de ramadan bij aan ‘meer wederzijds begrip tussen verschillende culturen in onze mooie provinciehoofdstad’.

Een klassieke ramadan-maaltijd

Een klassieke ramadan-maaltijd

‘Het liefst zie ik dat meedoen aan de ramadan in heel Nederland verplicht wordt, maar ik wil in mijn eigen omgeving, Flevoland, beginnen. En het mooiste is dat een vooruitstrevende stad als Lelystad het idee nu al omarmt’, zo zegt El Bounari. Volgens de voorzitter van de stichting krijgt de Islam een steeds stevigere positie binnen Nederland, mede dankzij het sterke optreden van politieke partijen als DENK. ‘En van dat momentum wil ik graag gebruikmaken’, zo is de afgestudeerde bedrijfseconoom ambitieus.

De gemeente Lelystad ziet wel wat in de plannen. ‘Lelystad is een stad voor iedereen’, zo zegt een woordvoerder, ‘Misschien dat volledige meedoen aan de ramadan een brug te ver is. Maar als schoolkinderen op schooltijden al mee zouden doen, dan is dat winst.’ De gemeente denkt dat over 2 jaar de meeste schoolkinderen en hun ouders met wat lichte dwang volledig en vrijwillig meedoen aan de ramadan.

21 gedachtes over “‘Ramadan verplichten op Lelystadse basisscholen’

  1. ‘Lelystad is een stad voor iedereen’

    Precies, laat dat ook zo zijn, ga je nu Ramadan opleggen als een goed idee, dan heb je zomaar de kans dat de boel gaat escaleren.
    Laat Nederland Nederland zijn, een vrij land waarbij ieder vrij kan lopen, staan, kruipen, werken en lol hebben zonder dat je iets opgelegd of hinder hebt van een religie overtuiging.

    Laten we alstublieft geen voorbeeld nemen aan een dronken persoon zoals JC Juncker die open baarlijk zijn eigen te kak zet zoals hier is te zien: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/video_jeanclaude_juncker_straa.html

    Like

  2. De gemeente denkt dat over 2 jaar de meeste schoolkinderen en hun ouders met wat lichte dwang volledig en vrijwillig meedoen aan de ramadan. Wat een verdomd mooi zinnetje.. maar geen paniek voor alle goedmensjes, over een jaar of 20 zijn de kinderen van nu zo schizofreen geworden, door de opvoeding door de staat der nederlanden (oh nee… brussel..)dat het geen enkel probleem meer is om ramadan verplicht te stellen..ff wachten en in de tussentijd: doe lekker je eigen dingen, MAAR DWING NIEMAND!

    Like

  3. die man spoort niet volgens mij zijn wij nog steeds nedelanders anders had ik wel in het buitenland gaan wonen moet niet gekker worden in dit land

    Like

  4. “Ons belang is uw belang” — wat is het toch een goor Herrenvolk. Rot OP met je eisen voor je achterlijke vieze Islamgewoontes. Er zijn meer dan genoeg Islamlanden om zo ranzig en achterlijk in te zijn als jullie maar willen.

    Like

  5. Als die ouders dit toe staan, zijn ze nog gekker dan ik dacht, je laat je kinderen toch geen honger lijden, het moet toch niet gekker worden hier in Lelystad, en een hijab of een boerka trek ik van mijn leven niet aan. Ik vraag mij af of de gemeente Lelystad hier wel mee accoord gaat.

    Like

  6. Die vent is niet goed in zijn hoofd of wel ga terug waar je voorouders vandaan komen en laat ons wat rust hier ga naar het land Van herkomst van jullie en ga daar de boel verzieken niet hier .
    Vergeet vooral niet dat je hier te gast was

    Like

  7. Integendeel een VERPLICHT dieet op basis van varkensvlees in ONS continent, ONS Fort Europa dat GEEN kalifaat kolonie is van Saoudi-Arabie met Meccadam als hoofdstad !

    Like

  8. Rammenas JA, Ramadan : NOOIT ! “IK EET VARKENSVLEES EN DAAR BEN IK FIER OP” want zo plaats ik immers een uitroepteken achter mijn ethnische, culturele en religieuze IDENTITEIT en dus bewijs ik zo ook onrechtstreeks dankbaar respect aan mijn EigenVolkse (voor)ouders !

    Like

  9. Echt niet helemaal lekker in zn boven kamer ben zo blij dat mijn meisie en ik lelystad/flevoland uit zijn van mij zal ze altijd eten krijgen tuurlijk kennis geving van verschillende culturen is goed maar dit???
    Hahaha lelystad kennende mensen gaan hun kinderen gwn een maand thuis houden 😉

    Like

  10. Waarom zou ik datanetwerk eten gaan eten met honderden Khd.
    Laat iedereen zijn geloof hebben en dwing mensen niet iets te geloven doen eat er niet is.

    Like

  11. De katholiek en de christene is in Nederland behoorlojk de kop ingedrukt
    En al jaren hebben ze allerlei wensen,die dan ookmet liefde omarmt worden
    Ze hebben moskeeen en islamitische scholen en willen ze ook nog verplichte RAMADAN op scholen G.V,D.
    WANNEER HOUD DAT VOLK IS EEN KEER OP MET ZEUREN.BAH
    Niks dan eisen stellen die gasten en wij mogen aan de zijkant toekijken
    WANT WIJ HEBBEN HIER NIKS MEER TE ZEGGEN e.w

    Like

  12. is die vent niet goed bij zijn hoofd ?
    Als ze aan de ramadan willen doen moeten ze dat zelf weten .Maar laat de ongelovigen en die niks met elk geloof te maken willen hebben lekker met rust . Als de moslims hier willen zijn prima maar uit je geloof in de moskee of thuis .

    Like

  13. Ga fucking oprotte ofzo, ik wordt hier egt niet goed van, je bent in NEDERLAND, ik hoor alleen maar, wij nederlanders moeten ons aanpassen aan hun cultuur en eerlijk ik vind het zon onzin, zij komen naar ons land en wij moeten ons aanpassen, ons geloof wordt afgekraakt(ps ik ben persoonlijk ongelovig) en wij moeten ons aanpassen, onze chisten kinderen en ongelovige kinderen moeten naar hun cultuur luisteren, VAL DOOD, de regering is bezig met nederland een 2de mekka te maken en ik ben dr klaar mee, vanaf vandaag ben ik deel van de: rot op naar je eigenland groep, heel simpel als jij ons wilt veranderen moet je oprotte, niet elke buitelander hoeft weg, maar wel elke buitenlander dii ONS land wil veranderen…ROT OP

    Like

  14. Hahaha jullie zijn zo grappig! Al deze haatreacties op iets wat niet waar is 😂 Als jullie een beetje kennis zouden hebben, dan zouden jullie weten dat de Islam zelfs Islamitische kinderen niet verplicht om te vasten. Zou de Islam dan wel Christelijke en andersgelovigen dwingen???

    Denk na DOMME mongooltjes. Niet alles klakkeloos aannemen. Tenzij je hersenloos ben, dan heb ik enigszins begrip voor jullie reacties. Negatief IQ

    Like

Geef een reactie

