Menno doet bewust geen huishouden

‘Ha, ha, ik heb toch zeker geen tieten?’, lacht Menno Murks uit Heerhugowaard. Uit onderzoek blijkt dat steeds meer mannen helpen in het huishouden, maar dat is niets voor Menno. ‘Nee, ik heb het veel te druk. Ik moet 4 keer per maand solliciteren van het UWV, dus ik ga dan geen vrouwenwerk thuis doen’.

Danisha werkt parttime als schoonmaakster

Danisha werkt parttime als schoonmaakster

Zijn partner, Danisha Bosch, vindt het heel normaal dat een man niks doet. ‘Een vrouw is ervoor om de man te verzorgen en het huis op orde te houden’, zegt ze. ‘Als Menno aan het gamen is, dan ga ik niet stofzuigen, want dat stoort hem’. ‘Ja, die pokkestofzuiger maakt takkeveel lawaai, dan hoor ik mijn games niet’, zegt Murks. En een nieuwe stillere stofzuiger zit er voorlopig niet in, omdat Murks nu al bijna twee jaar in de WW zit. ‘Alles is veel te duur geworden’, zo klaagt Danisha, ‘Bier is duurder geworden, en sigaretten worden ook steeds duurder. En Menno wil ook elke maand een nieuwe game. Met mijn parttime baan als schoonmaakster verdien ik nu net genoeg om ook onze auto te betalen.’

De BMW 5-serie kost natuurlijk veel geld per maand, maar een andere auto wil Menno niet. ‘Nee, ik wil geen pauperwagen voor de deur hebben staan. Dus Danisha moet maar snel een beter betaalde baan vinden, want straks moeten we ook nog bezuinigingen op het eten.’ Danisha ziet het somber in: ‘Ik denk dat ik niet zo’n goede vrouw ben. Laatst was Menno ook al boos omdat ik de handdoeken niet goed mesbreed had opgevouwen. En dat terwijl hij zo’n goede man is. Hij slaat me maar een paar keer maand. En dat is toch wel wat anders dan mijn ex.’

Menno: geen tijd meer voor ontspanning

Menno: geen tijd meer voor ontspanning

‘Ja, Danisha heeft het goed getroffen met mij’, vindt ook Menno die een biertje opentrekt, terwijl zijn vrouw de tafel dekt voor de lunch. ‘En ik ga echt niet meer doen in het huishouden. Ik doe al genoeg, met solliciteren enzo. En ik moet ’s ochtends al zelf mijn ontbijt klaarmaken omdat mijn meisje om 6 uur moet beginnen op haar werk. Als ik dan ook nog huishouden doe, hou ik geen tijd meer over voor ontspanning’.

Een gedachte over “Menno doet bewust geen huishouden

Geef een reactie

