Geen baan en geen vriendin. Reden: te knap

Hij zit met de handen in het haar. Johan Geraarts uit Oud-Annerveen kan maar geen vriendin vinden, en ook wordt hij telkens afgewezen bij sollicitatiegesprekken. De reden? Hij is te knap. En dat is knap lastig voor hem.

‘Ik wil ook gewoon een vriendin’, zegt hij, ‘Iedereen heeft een vriendin. Nou ja, Mark Rutte dan niet, maar verder heeft iedere normale man een vriendin.’ Maar de 35-jarige Geraarts is dan ook niet helemaal normaal. Hij ziet er veel te goed uit. ‘Dat is wat ik altijd te horen krijg. – Je bent zo mooi, zo leuk, zo knap – en dan haken de vrouwtjes af, want ze zijn allemaal te onzeker. Ze durven gewoon niet met zo’n knappe man als ik te daten.’

Keer op keer komt Johan van een koude kermis thuis, of uit de kroeg, van de bingo-avond, of uit de bioscoop. ‘Elke keer weer dronken en alleen’, klaagt hij. Zelfs als hij zijn grootste troef inzet, zet dat geen zoden aan de dijk: ‘Ik ben ook groot geschapen, maar als ik dat vertel, of laat zien, dan werkt dat zelfs niet. Ook dan lopen de dames gewoon weg. Maar ik ben knap, intelligent, zit vol humor, ben aardig en heb een heel grote lul. Wat willen die vrouwen dan?’, vraagt hij vertwijfeld.

Dat hij geen relatie vindt is nog tot daar aan toe, maar Geraarts vindt ook geen werk. ‘Als ik met een man een sollicitatiegesprek voer, dan gaat het meestal wel, en hebben we een hoop lol, maar als er vrouwen bijkomen gaat het mis. Die zien mij, en vallen dan in katzwijm. Daar schrikken ze zo van, dat ik vervolgens word afgewezen. Het is echt heel erg.’ Dat vindt ook het UWV, dat Johan Geraarts nu vrijstelling van de sollicitatieplicht heeft gegeven. ‘Zo’n knappe man zie je zelden’, zegt een woordvoerder, ‘Het is volkomen logisch dat hij niet aan de bak komt. Dus ja, hij krijgt nu feitelijk gratis geld en toeslagen.’

‘Gratis geld… Het zal allemaal wel’, zegt Johan, ‘Ik wil gewoon neuken. Maar dat zit er helaas niet in’.

 

Geef een reactie

