‘Vrouwen moeten voor hun man zorgen’

‘Al dat geëmancipeer, dat vind ik maar overbodig’. Raymond Krijger (24) uit Luttelgeest is stellig. Vrouwen zouden minder met emancipatie bezig moeten zijn, maar meer wet de traditionele taken. ‘Vrouwen moeten gewoon het huishouden doen en voor hun man zorgen’, verduidelijkt Krijgsman.

Raymond Krijgsman vindt maar geen baan

Krijgsman vindt maar geen baan

In de traditionele rolverdeling zorgt de man dan voor het inkomen, en dat is iets wat de 24e jarige Luttelgeester ook wil gaan doen, maar het zit hem met solliciteren niet mee. ‘Ik heb wel paar gesprekken, maar het UWV doet moeilijk’, vertelt hij teleurgesteld, ‘Ik heb een of andere vrouwelijk jopbcoach die me moet helpen, maar daar heb je toch niks aan? Wat weten die vrouwen nou van werken? Niks toch?’

Ook de sollicitatiegespreken liepen niet heel vlot. Krijgsman vertelt: ‘Ik had een gesprek, word ik ontvangen door zijn wijf in een mantelpakje. Ik zeg: ‘In zulke soort kleren kan je toch niet koken?’ En toen mocht ik gelijk weg. Een ander gesprek was met een kerel die vertelde dat hij samenwoont met zijn vriend. Belachelijk. Ik wil daar niet werken dan hoor, straks besmet hij mij met dat homovirus. En het UWV maar zeiken dat ik niet goed mijn best doe.’

Ngyn Kim: Geen erectie is een boterham

Ngyn Kim: Geen erectie is een boterham

Het werk vinden schiet dus niet op, maar zijn vriendin, de Thaise Ngyn Kim vindt dat niet erg. ‘Ik probeer goed voor hem te zorgen. En dan zorgt hij voor mij.’ Krijgsman beaamt dat: ‘Ze kookt, maakt schoon, doet de afwas en brengt me vaak eten. Zoals het hoort.’ Kim verklapt haar geheim: ‘Ik kijk gewoon goed. Als hij geen erectie heeft, heeft hij een sandwich nodig. Die maak ik dan’.

 

 

Geef een reactie

