“Diversiteit? Ik geef mijn vrouw dan wel een ander kookboek’

‘Meer diversiteit? Dan geef ik mijn vrouw wel een kookboek met recepten uit andere culturen.’ Aan het woord is Robert Wieltjes uit Barneveld, die voorzitter is van de stichting ‘Belang voor elkaar’. De discussie over gender, en diversiteit is belangrijk binnen zijn stichting die zich inzet voor de behandeling van man en vrouw. Een interview met deze markante man.

Een kookboek, is dat niet stigmatiserend?
‘Stigmatiserend? Mensen moeten daar eens mee ophouden. Allemaal moeilijke woorden voor mensen met lange tenen.’

Nu maakt u zich er wel makkelijk af. Veel SJW vinden dat er ongelijkheid is tussen man en vrouw?
‘SJW? Wat is dat?’

Social Justice Warriors.
‘Is dat een computerspelletje? Nooit van gehoord?’

Nee, dat zijn mensen die strijden voor gelijkheid tussen man en vrouw en voor mensen uit andere culturen.
‘Ooh, zwarten dus.’

Dat heet People of Color, niet zwart.
‘Nou, ik las laatst wat over witte mannen, die schuldig allemaal zijn aan racisme omdat we blank zijn. Op zo’n site van de Vara, Joop. Dat vind ik dus echt belachelijk. Wel mij wit en racist noemen, maar dan mag ik een ander niet zwart noemen. Dat is net zo racistisch.’

Maar u strijdt voor de behandeling van man en vrouw?
“ja zeker. Van oorsprong heeft iedereen zijn taak. Mannen zorgen voor hun vrouw, en vrouwen zorgen voor het huishouden. Dat is nu eenmaal zo, en zo is het goed.’

Die instelling kan tegenwoordig toch niet meer?
‘Het is tienduizenden jaren zo geweest! En dan zou dat dat nu niet meer kunnen, omdat een paar linkse gekkies vinden dat het anders moet? Ik laat me de wet niet voorschrijven. Mijn vrouw is ook tevreden zo. En ik ook. En ik laat me niet opdringen dat het anders moet, door mensen die vinden dat wij ons aan hun cultuur en opvattingen moeten aanpassen. Sinds vrouwen overal meewerken zijn er meer dingen als burnouts enzo. Vroeger was dat er niet.’

De SJW zullen niet blij zijn met zulke opvattingen.
“De lui moeten oppleuren. Iedereen in Nederland heeft dezelfde kansen en mag zelf gewoon leven zoals hij dat wil. Als zij allemaal willen werken moeten ze dat doen. Laat mij dus lekker zo leven. Ik val hun toch ook niet lastig?’

De SJW vinden dat het allemaal wel beter kan qua diversiteit en genderneutraalheid
‘Ook zoiets. Ik dacht eerst dat mijn vrouw geen gember meer mocht gebruiken bij het koken. Wat een gelul, dat gendergedoe. Als een vrouw zich wil ombouwen tot man, moet ze dat lekker doen. Maar dan is het daarna toch een man? Of niet? Eerst een vrouw, dan een man. Dus spreek je haar eerst aan als mevrouw, en als de grote verbouwing klaar is, als meneer. Zo moeilijk is dat toch niet?’

Diversiteit is duidelijk niet aan u besteed
‘Ik vind dit een heel vervelend interview. Vier verschillende standjes bij het neuken is ook diversiteit. Al die lui die zich daar druk over maken zouden eens een goede beurt moeten krijgen en iets zinnigs moeten doen met hun leven.’

 

 

 

Geef een reactie

